Mężczyzn rusza bardziej widok ładnego samochodu niż płaczącego dziecka

 

Kto by pomyślał?

Zagadka: gdy mężczyzna zobaczy Ferrari, a jednocześnie usłyszy płacz dziecka, to do którego pobiegnie najpierw? Do Ferrari, rzecz jasna. Tak, w dużym uproszczeniu, można zobrazować wniosek, który płynie z eksperymentu przeprowadzonego i opublikowanego przez Volvo. Samochodowy gigant postanowił sprawdzić jak reaguje mózg na określone obrazy.

W eksperymencie udział wzięli zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Obu grupom przedstawiono zdjęcia samochodów: brzydkich, pięknych i nijakich oraz zdjęcia innych mężczyzn i innych kobiet, a także płaczących dzieci. W trakcie oglądania zdjęć rejestrowano i odczytywano fale mózgowe ochotników za pomocą „skomplikowanej technologii”.

Fale mózgowe mężczyzn wierzgały najbardziej na widok zdjęć kobiet, drugie w kolejności były samochody, a na końcu – dzieci. Z kolei kobiety, zgodnie z ich kobiecą naturą, reagowały najmocniej na widok dzieci, potem mężczyzn, zaś samochody interesowały je w tym przypadku najmniej.

Volvo chwali się, że to pierwsze tego typu badania, ale to, co dzisiaj zostało zmierzone za pomocą technologii, w czasach Freda Flintstone’a odczuwano podświadomie.