Pod kątem 9,6 stopnia, jeśli spogląda na dziecko.
Postaci z najbardziej popularnych opakowań płatków śniadaniowych dla dzieci patrzą w dół pod kątem 9,6 stopnia, a w przypadku dorosłych – prosto. Do takich wniosków doszli badacze z Cornell University po przeanalizowaniu 65 marek płatków śniadaniowych z dziesięciu hipermarketów znajdujących się na terenie stanów Nowy Jork i Connecticut.
Kartony z płatkami umieszczane są zazwyczaj na wysokości równej wzrostowi dziecka tak, by postać z opakowania mogła na nie patrzeć i podświadomie zachęcać do kupna. Z kolei płatki dla dorosłych umieszczane są na wysokości ich wzroku, jednak postaci patrzą przed siebie, czyli prosto w oczy dorosłego.
Jeden z autorów badania, Brian Wansink, opierając się niemym atakom płatkowych postaci, objaśnia to na krótkim filmie nakręconym w alejce z płatkami.